Hari Sukan SAMSMEL 2008

5 April 2008 (Sabtu), bertempat di Padang Institut Perguruan Islam, Bangi telah diadakan acara sukan tahunan yang merupakan hari kemuncak acara sukan SAMSMEL, hari ini juga merupakan acara penutup bagi acara-acara sukan yang telah dijalankan seperti olahraga, balapan, bola sepak, bola jaring, bola baling, dan merentas desa.

Pada hari ini acara terakhir yang dipertandingkan antara firqah ialah acara olahraga. Sekalipun padang MPI berlumpur dan becak akibat hujan pada malam sebelumnya, namun para atlet menunjukkan semangat juang yang tinggi bagi menyumbang mata kepada pasukan masing-masing. Manakala ahli pasukan tidak henti-henti memberi sorakan semangat kepada atlet pasukan masing-masing.

Acara bermula kira-kira pukul 8.30 pagi dan berakhir dengan acara penyampaian hadiah kepada para pemenang. Juara keseluruhan pada tahun ini telah disandang oleh firqah Uthman dan diikuti oleh firqah Umar, ketiga jatuh kepada firqah Ali dan akhir sekali firqah Abu Bakar. Natijah yang dapat kita ambil daripada acara tahunan sekolah ini ialah semangat juang yang tinggi dalam kalangan pasukan selain tidak hanya mementingkan kemenangan tetapi memperoleh iktibar dan pengalaman daripadanya.


0 respon:

Related Posts with Thumbnails