Salam Perpisahan Buat Ustazah Eshah

Tanggal 30 April 2008 adalah hari terakhir buat Puan Hajah Siti Eshah binti Hanafi, selaku Guru Penolong Kanan 1 yang bertanggungjawab dalam urusan akademik di SAM Sungai Merab Luar. Beliau telah berkhidmat lama di sekolah ini. Beliau akan berpindah ke SAM Pasir Panjang dan meneruskan khidmat beliau sebagai pendidikan di sana.

Majlis dimulakan dengan perhimpunan pelajar di Dataran SAMSMEL lebih kurang jam 11.45 pagi. Ucapan yang menyayat hati daripada Puan Hajah Siti Eshah atau lebih dikenali dengan Ustazah Eshah membuatkan ratusan pelajar agak sunyi sepi dan ada yang hampir-hampir menitiskan air mata. Beliau juga telah memberikan beberapa amanat buat rakan-rakan seperjuangan dan anak-anak didik yang bakal ditinggalkan.

Selesai ucapan, pasukan kawat yang terdiri daripada ahli Kadet Bomba dan ahli Kadet Remaja Sekolah membuat persembahan kawat mereka. Para pelajar dihiburkan dengan beberapa gelagat peserta kawat yang mencuit hati namun persembahan tersebut disempurnakan dengan penuh bersemangat.

Selesai acara kawat, para pelajar bersurai dan guru-guru menuju ke kantin sekolah untuk menikmati jamuan makan tengahari sambil diadakan majlis perpisahan secara ringkas diantara semasa guru dan kakitangan sekolah. Sambil guru-guru menikmati jamuan makan tengahari, mereka dihiburkan dengan dendangan nasyid secara santai daripada kumpulan nasyid sekolah.

Buat Ustazah Eshah yang tercinta, segala jasa dan pengorbananmu takkan kami lupakan. Nasihat dan tunjuk ajarmu kami ucapkan jutaan terima kasih. Hanya Allah yang mampu memberikan sebaik-baik ganjaran. Doakan semoga kami di SAMSMEL ini akan terus mencipta nama dan kegemilangan buat sekolah yang tercinta. Salam perpisahan buat Ustazah Eshah.

0 respon:

Related Posts with Thumbnails