Pertandingan G-Math Daerah Sepang

10 Julai 2008 (Khamis), bertempat di bangunan baru sekolah, julung-julung kalinya sekolah kita menjadi tuan rumah bagi daerah yang berprestij ini. Pertandingan G-Math ini terbahagi kepada 2 kategori iaitu katergori sekolah rendah dan kategori sekolah menengah. Sekolah kita telah dikunjungi oleh sekolah-sekolah daerah sepang yang turut menyertai pertandingan ini.

SAM Sungai Merab Luar dalam kategori sekolah menengah diwakili oleh empat orang peserta iaitu Mohd Azril b. Anwar (tempat pertama), Nur Ain bt. Zulkifli (tempat kedua), Mohd Arif b. Hanis (tempat ketiga), Aina Syafiqah bt. Azirul Azly. Tiga daripadanya telah berjaya melayakkan diri ke tiga tempat teratas, manakala tempat keempat jatuh ketangan peserta Sekolah Seri Puteri.

Selain itu, pasukan sekolah kita berjaya menggungguli gelaran kumpulan terbaik bagi pertandingan tersebut. Sekalung syabas dan tahniah diucapkan kepada para genius ini. Semoga kejayaan wakil sekolah dalam pertandingan berunsur Matematik ini dapat menjadi perangsang buat pelajar-pelajar lain.

0 respon:

Related Posts with Thumbnails