Sambutan Bulan Kemerdekaan 2008

29 Ogos 2008 (Jumaat), bersempena dengan bulan kemerdekaan, pelbagai aktiviti dan pertandingan telah dianjurkan oleh Pusat Sumber Sekolah bersama Panitia Sivik dan Panitia Sejarah. Antara aktiviti menarik ialah tayangan filem patriotik di Bilik APD dan forum negaraku merdeka yang disertai oleh pelajar Tingkatan 3.

Sementara itu pelbagai pertandingan bertemakan kemerdekaan telah dianjurkan seperti pertandingan mereka cipta sajak, nyanyian patriotik, kuiz kemerdekaan, kelas pasca merdeka dan sebagainya mengikut kategori.

Sambutan Kemerdekaan peringkat sekolah bagi tahun 2008 telah diadakan di tapak perhimpunan sekolah yang melibatkan seluruh pelajar dan warga pendidik SAMSMEL. Sekaligus acara ini merupakan acara penutup bagi setiap aktiviti yang telah dijalankan sepanjang bulan Ogos.

Majlis bermula dengan ucapan alu-aluan pengerusi majlis, sebelum bacaan oleh saudara Farzad b. Abdul Jalil dan diikuti pula dengan nyanyian lagu Negaraku, Negeri Selangor dan lagu sekolah. Acara diteruskan dengan pembacaan perutusan kemerdekaan oleh Puan Pengetua SAM Sungai Merab Luar, Puan Hajjah Noor Hiyati bt. Othaman. Majlis dilengkapkan dengan ucapan perasmian dari yang Puan Pengetua SAMSMEL. Beliau mengingatkan para pelajar agar tidak leka dengan nikmat kemerdekaan yang dikecapi, sebaliknya berusaha dengan bersungguh-sungguh agar kemerdekaan ini dapat terus dikekalkan.

Majlis kemudiannya beralih ke dewan untuk acara seterusnya. Barisan para guru diiring ke dewan baru dengan paluan kompang. Majlis dimeriahkan dengan persembahan oleh para pelajar Tingkatan 4 dan 3. Selain nyanyian lagu patriotik oleh barisan tenaga pengajar SAM Sungai Merab Luar.


0 respon:

Related Posts with Thumbnails