Majlis Khatam Al-Quran

Pada 25 September yang lalu, telah berlangsungnya Majlis Khatam Al-Quran peringkat sekolah yang telah berlangsung di Surau Al-Azhar. Majlis ini diadakan dengan gilang-gemilangnya yang telah dirasmikan oleh Pengetua SAM Sungai Merab Luar, Puan Hajjah Noor Hiyati bt. Othaman.

Antara aktiviti yang telah diadakan ialah nasyid, khatam Al-Quran, penyampaian hadiah, berbuka puasa dan lain-lain lagi. Aktiviti nasyid telah diketuai oleh Abu Ubaidah dan Mohd Ihsan. Penyampaian hadiah pula disampaikan oleh pengetua SAMSMEL. Hadiah diberikan kepada pelajar khatam Al-quran dan pemenang bagi program Maulidur Rasul seperti nasyid, pantun, dan syarahan.

Selepas aktiviti penyampaian hadiah para pelajar dan guru mengambil peluang masa yang ada untuk membaca yassin sambil menunggu azan tanda berbuka puasa. Setelah azan berkumandang, para pelajar hanya menjamah buah kurma dan air mineral dan selepas itu solat berjemaah bersama. Sesudah selesai solat, semua pelajar berbuka puasa di dewan makan manakala guru di dewan SAMSMEL.

0 respon:

Related Posts with Thumbnails