Tamrin I'dadul Madrasah

7 hingga 9 November 2008 Merupakan sebuah program asrama, program “Tamrin I`dadil Madrasah 2008” ini mensasarkan semua pelajar asrama dari tingkatan 1 hingga 4 sebagai peserta program. Program ini memfokuskan kepada “ ketepatan masa” dan “ kepatuhan kepada arahan”. Selain itu, tamrin ini turut merangkumi beberapa objektif lain seperti memantapkan jati diri muslim dalam diri setiap peserta dan semangat kerjasama dalam kumpulan. Program bermula dengan taklimat Disiplin oleh saudara Farhan b. Ajiyan sebagai fasilitator (unit disiplin) selepas pendaftaran peserta. Acara perasmian program diadakan di dewan dengan dirasmikan oleh GPK HEP, Ust. Muhammad Rahman b. Sulaiman.

Program ini dikendalikan oleh pelajar tingkatan 4 yang bertindak sebagai fasilitator untuk hari Jumaat hingga Sabtu petang sebelum diambil alih oleh fasilitator jemputan dari Kelab Remaja Isma (KRIM).

Antara slot menarik dalam program anjuran unit dakwah SAMSMEL ini ialah ceramah “Pelajar Cemerlang” oleh penceramah jemputan iaitu Hj. Abd Jalil b. Said. Beliau menekankan beberapa ciri pelajar cemerlang yang tidak hanya diukur dari aspek akademik bahkan dari semua aspek. Selain itu, acara “ Talk Show”- forum bertajuk “ Kejayaan dalam Kehidupan dalam Konteks Islam” oleh fasilitator daripada KRIM turut mendapat sambutan.

Acara berakhir pada kira-kira jam 12.45 tengah hari (Ahad) selepas acara riadhah dan acara penutupan program. “Tamrin I`dadil Madrasah” ini memberi kesan positif kepada diri pelajar dan berjaya mencapai objektifnya. Diharapkan program yang memakan masa selama hampir dua hari ini mampu memberi kesan yang mendalam dan faedah yang berpanjangan kepada para peserta.




0 respon:

Related Posts with Thumbnails